Akai AL2425CI

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Akai AL2425CI op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

windvanger 10-08-2010
Geschreven voor: Akai AL2425CI

Ik heb de Akai 2425CI nu al een tijdje in bezit en ik moet zeggen dat de tv me goed bevalt. De beeldkwaliteit is goed en sinds ik gebruik maak van de insteekkaart van Digitenne zelfs nog beter. Er zijn niet heel veel mogelijkheden met deze tv, maar voldoende voor mij. Ik kan mijn laptop zonder problemen aansluiten op de VGA aansluiting en een DVD kijken gaat ook prima. De HDMI aansluiting heb ik nog niet gebruikt, maar is wel handig mocht er nog een Blu-ray speler gekocht worden. Alleen het geluid is niet om over naar huis te schrijven, maar goed ik heb een goede hifi set dus daar heb ik de tv via de earphone aansluiting ook op aangesloten. Een digitale ingang heb ik niet op mijn hifi set anders had ik gebruik kunnen maken van de digital coaxial uitgang.

De afstandbediening werkt goed en spreekt voor zich. Jammer is wel dat de kleuren van het menu en de info weergave bij het verspringen naar een andere zender wat slecht is. Hierdoor moet je soms wat dichter op de tv gaan zitten om aanpassingen te doen. Jammer dat je geen kleuren kan kiezen.

Dit is inmiddels wel mijn derde Akai. Ik had het probleem van synchroon lopen tussen beeld en geluid ook. De eerste keer heb ik de tv binnen twee weken geruild voor een nieuwe bij de winkel waar ik de tv heb gekocht. Deze tv deed het beter, maar begon na een dik uur kijken ook helemaal uit de pas te lopen. Ik heb daarom een tijdje weer de gewone Digitenne tuner aangesloten via de scart aansluiting. Na een tweetal maanden heb ik contact gezocht met Akai. Op advies van hen heb ik de tv toen weer terug gebracht naar de winkel en zij hebben hem opgestuurd voor reparatie. Na een aantal weekjes heb ik weer een nieuwe tv in doos van Akai terug gekregen. Hier staat denk ik nieuwe software op, maar dat hebben ze me niet verteld. Sinds dien doet de tv het helemaal naar behoren met de insteekkaart van Digitenne.

mwritsema 26-05-2010
Geschreven voor: Akai AL2425CI

Heb de TV een een aantal dagen, beeld is goed, is dan ook een full HD kwaliteit.

Het geluid is zeer onder de maat.

Makkelijk in te stellen.

De gebruiks mogelijkheden zijn redelijk beperkt, in verhouding voor deze moderne LED TV: slechts 1 HDMI ingang en voor geluid heb je dan 1 digi coaxtiale uitgang en 1 headphone.
En nog wel een Scart aansluiting ( maar is tegenwoordig al ouderwets)
Als je dit vergelijkt met een vergelijkbare Samsung TV, bijv type 2032MW,deze 2 jaar geleden gekocht, is het maar mager, deze heeft o.a. een optische/glasvezel uitgang voor geluid en ook nog componenten aansluitingen, dubbel uitgevoerd. En geluid is veel beter.

watt-de 19-02-2010
Geschreven voor: Akai AL2425CI

Echt een prima toestel maar met té slecht geluid. Zoals aangeraden heb ik ook computerspeakers er op gezet (met headphone aansluiting). Het geluid is nu kristalhelder en super fijn om naar te luisteren. Het zijn overigens wel kwalitatief goede (en dus wat dure, de Philips SPA2360/10) speakers. Ik ben er blij mee! Dus met extra speakers is het een regelrechte aanrader.

Jord136 18-02-2010
Geschreven voor: Akai AL2425CI

ik heb de tv nu een paar maanden en heb totaal geen probleem met het beeld, zolang het maar goed werkt. want ik zit soms zó in de knoop met de bediening dat ik degene die het menu heeft ontwikkeld wel een klap voor zijn kanis zou kunnen geven. het probleem is dus vooral dat je op de vga aansluiting allerhande instellingen niet kan veranderen aan het beeld zoals de scherpte en kleur. en de tv heeft ook wel eens de neiging om van 16:9 naar 4:3 te switchen als ik net lekker op de xbox zit te spelen. daarbij is het HDMI beeld via mijn laptop verschrikkelijk en wil het scherm niet de optimale resolutie accepteren als ik windows 7 opstart ( dit laatste kan ook aan mijn videokaart liggen ).

ik weet niet of dit allemaal normaal is bij deze televisie dus ik moet nog maar eens een telefoontje plegen naar de klantenservice van wehkamp ;)

defotograaf3000 09-01-2010
Geschreven voor: Akai AL2425CI

Het is inderdaad een schel geluid wat de kleine speakertjes produceren. Maar het beeld is heel prima (je moet wel even de beste instellingen vinden). Zeker het is niet te vergelijken met duurdere tft modellen.. maar hij verbruikt dan ook veel minder stroom. Ik ben zeer tevreden nu ik het geluid gewoon doorlus naar mijn geluidsinstallatie.

peter3432 03-01-2010

Sinds kort in bezit,
Prima TV als extra televisie.
Prachtig design en super plat,
Geluid blikkerig dus gewoon slecht,als je hem niet te hard zet gaat het enigzins,dit heeft natuurlijk ook te maken dat er weing ruimte is voor de speakertjes,dus geen klankkast.
Standbymodus blijft ingeschakelt,of de stekker moet eruit,erg vreemd voor een eco/led tv.Met een ophangbeugel is het erg krap om de aansluitigen te verrichten.Al met al ben ik redelijk tevreden.

erwin1967 30-12-2009
Geschreven voor: Akai AL2425CI

Het geluid is inderdaad erg slecht. De wandmontage is een regelrechte flop. M`n schoonouders hebben een Newstar Ophangbeugel erbij aangeschaft die voldoet aan de vesa norm van dit apparaat. Dit werkt voor geen meter, want er is geen ruimte genoeg achter het lcd scherm voor de stekkers. Je kunt het alleen oplossen door een vierkant opvulstuk van een paar centimeter dik erachter te monteren, daardoor komt de tv een flink tuk van de muur te hangen. Had dat nu niet anders gekund?

Rens73 18-12-2009
Geschreven voor: Akai AL2425CI

Op zoek naar een tv voor in de keuken op deze Akai gestuit. Op de muur een plaatje. Over het beeld meer dan tevreden, voor een tv uit de klasse van 19- 26 inch een topper en dat met alleen een analoog singaal. Je kan en mag deze tv niet vergelijken met een 1500,- eur kostende tv uit de klasse > 40inch.
Het geluid is blikkerig en voor films of muziek is het absoluut noodzakelijk om extra boxen te plaatsen. Voor nieuws en achtergrond is het geluid acceptabel (daar gebruiken wij deze tv voor)

sissa67 15-12-2009
Geschreven voor: Akai AL2425CI

Tv valt erg tegen en heb behoorlijk veel spijt van mijn aankoop vooral het geluid is SUPER SUPER SLECHT het klinkt blikkerig alsof het geluid uit een andere ruimte komt.
Ik heb van alles geprobeerd maar kan geen beter geluid krijgen er zitten weinig opties op om zelf in te stellen en als ik een paar boxen aansluit dan krijg ik daar geen geluid uit!
Ook het beeld valt tegen vooral als het niet digitaal is dus oudere programma’s (ze worden wel ontvangen via de digitale ontvanger) ik vindt daar erg veel donkere schaduwen in zitten de tv heeft dan absoluut geen helder beeld.
Bij nieuwe film in HD kwaliteit is het beeld prima!